Vanliga frågor och svar
Hur gör jag en retur?
Som kund hos oss har du alltid retur och ångerrätt inom 30 dagar när du handlar online. Du har rätt att nyttja din ångerrätt och genomföra din retur utan att ange något skäl. Tidsfristen på 30 dagar gäller från och med den dag som du har mottagit ordern. Läs mer om vår policy här
Hur gör jag ett byte?
Vi har ingen möjlighet att göra byten. Vänligen lägg en ny beställning på önskad vara och returnera den du inte vill ha.
Hur spårar jag mitt paket
När din order har lämnat vårt lager får du en leveransbekräftelse till den angivna mailadressen som angavs vid köpet. I mailet finns en spårningslänk som du kan följa din leverans genom. Om du inte har mottagit något mail, vänligen kolla i din skräppost. Om du inte har fått någon där heller, vänligen kontakta kundtjänst.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Har inte paketet hämtats ut inom liggetiden och det går i retur till Vitamin365 så har Vitamin365 rätt att debitera kund för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är 150 kr.
Jag har inte fått någon order/leveransbekräftelse, vad gör jag?
Din orderbekräftelse skickas till din e-postadress när du har slutfört din beställning. Om du inte har mottagit någon order/leveransbekräftelse, vänligen dubbelkolla i din skräppost. Om du mot förmodan inte skulle mottagit någon order/leveransbekräftelse där heller, vänligen kontakta kundtjänst.
Kan jag ändra en order?
Vi har ingen möjlighet att göra ändringar på lagda orders.
Hur fungerar prisgaranti?
Prisgarantin gäller i 7 dagar från inköpsdatumet. Det betyder att om du hittar samma produkt till ett lägre pris i en webbutik i Sverige, Betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden, Läs mer om vår Prisgaranti här
Vad har ni för betalningsalternativ?
Betalning kan ske både innan och efter leverans. De betalningsmetoderna som finns innan leverans är Swish, kortbetalning och bankbetalning. Om du önskar att betala efter leverans erbjuder vi betalning via Klarna.
Min rabattkod fungerar inte?
Att din rabattkod inte fungerar kan bero på flera orsaker:
- Du har fyllt i din rabattkod i presentkortsrutan
- Rabattkoden inte kan kombineras med andra erbjudanden
- Rabattkoden inte längre är giltig
- Du har glömt att klicka in “Använd”
Varför fungerar inte min presentkortskod?
Kontrollera att du fyllt i presentkortskoden i presentkortsfältet som finns under betalningsmetod. (Om du råkat skriva in koden i rabattkodsfältet kommer ett felmeddelande upp om att koden har utgått).
Hur kontaktar jag kundtjänst?
Genom att klicka på länken “Kontakta oss” kan du komma i direkt kontakt med vår kundtjänst. Du når även vår kundtjänst på:
Telefonnummer: +46 8-122 06 350
Mailadress: info@vitamin365.se
Jag vill göra ett samarbete med Vitamin365, hur gör jag?
För att ansöka om ett samarbete tillsammans med oss är det viktigt att majoriteten av ditt flöde har tränings eller hälsorelaterat innehåll och har minst 1000 följare på antingen Instagram,Tiktok eller Youtube. Om din profil passar bra in är du välkommen att kontakta oss på: info@vitamin365.se